نوشتن دیدگاه

ورم معده

آیا می دانستید با پرهیز از تنها 5 ماده غذایی و اضافه کردن یکسری از مواد غذایی دیگر به رژیم روزانه خود، می توانید با ورم معده برای همیشه خداحافظی کنید؟ ما همگی سبک خاص و عادات غذایی خاصی داریم و ترجیحات غذایی مان با هم تفاوت دارد، ولی همگی از ورم معده بیزاریم. موافقید؟ جالب است بدانید که یک متخصص تغذیه روزانه با افراد بیشماری مواجه می شود که از ورم معده خود شکایت می کنند.

ورم معده

ورم معده

در صورتی که در اغلب مواقع احساس نفخ دارید، در زیر راهنمایی های ساده ای برای کاهش و از بین بردن آن ارائه می کنیم:

نفخ شکمی معمولاً ناشی از هضم و گوارش برخی غذاها و هوای بلعیده شده در حین خوردن است. احساس نفخ می تواند نتیجه رشد بیش از حد باکتری در روده کوچک باشد. این باکتری با آزاد سازی گاز، غذای داخل معده را به جوش می آورد و حجمش را چند برابر می کند. به بیان دیگر فرد احساس می کند که مانند یک بالون باد شده است.

فرایند دیگری که شبیه به ورم معده است، احتباس مایعات در بدن و به خصوص در ناحیه شکم است. احتباس مایعات در حقیقت ناشی از مصرف بیش از حد نمک و غذاهای فراوری شده می باشد. سطح بالای سدیم در خون موجب می شود که بدن حجم زیادی از مایعات را در بدن ذخیره کند. ورم معده و احتباس مایعات می تواند بسیار ناراحت کننده بوده و ظاهر فرد را بهم بریزند و در مواقعی حتی دردناک باشند. در زیر به چند نمونه راهنمایی جهت رژیم غذایی برای ورم معده اشاره می کنیم:

ورم معده معمولاً ناشی از هضم و گوارش برخی غذاها و هوای بلعیده شده در حین خوردن است ولی در برخی مواقع نیاز است تا با مراجعه به پزشک این مشکل رفع گردد. دکتر هومن هوشنگی فوق تخصص گوارش کبد و آندوسکوپی با بهره گیری از روش های نوینی به درمان این اختلال می پردازند. جهت تعیین وقت مشاوره و مراجعه به پزشک با شماره 02188338453 و 02188336100 و 02188821021 تماس بگیرید. همچنین برای ارتباط با دکتر به آدرس اینستاگرام مراجعه نمائید.

ورم معده رژیم غذایی

کسانی که ورم معده دارند چه غذاهایی بخورند . این شاید سوال خیلی از افراد باشد. در زیر به برخی از پرهیزات غذایی اشاره می کنیم :

  • شیرین کننده های غیر مغذی و مصنوعی: زمانی که ورم معده مشاهده می شود، در اغلب مواقع دلیل اصلی آن شیرین کننده های مصنوعی و غیر مغذی می باشد. این شیرین کننده ها سیستم متابولیزم بدن را به هم می ریزند. معمولاً بخشی از آنها در روده کوچک جذب شده یا کلاً جذب نمی شوند، و این بدان معنی است که بعد از مصرف، بدن علائم ناخوشایندی را تجربه خواهد کرد. این شیرین کننده ها معمولاً در محصولاتی که با نام شوگر فری یا بدون شکر معروف هستند، در غذاهایی که با مصرف نکردن شکر سفید به غذاهای کم کالری معروف اند و در شیرینی های مختلف یافت می شوند.
  • نوشیدنی های گازدار: حباب هایی که در نوشیدنی های گاز دار هستند، می توانند بسیار خوشایند باشند ولی آنها در معده ساز و کار هایی انجام داده و موجب احساس ناراحتی و ورم معده می شوند. در صورتی که به دنبال داشتن شکمی تخت هستید، از این نوشیدنی ها دوری کنید.
  • سبزیجات کریستالی: زمانی که برای یک رژیم غذایی سالم به سبزیجات سالم روی می آورید خاطرتان باشد که برخی سبزیجات مانند بروکلی می تونند به ورم معده منجر شوند. به دلیل داشتن کربوهیدرات پیچیده و فیبر بالا در این نوع از سبزیجات، هضم این سبزیجات در بدن دشوار است و موجب تولید گاز می شود. کلم بروکسل، کیل، کلم پیچ، کلم، گل کلم و کلم بروکلی از جمله این سبزیجات هستند.
  • محصولات لبنی: بدن انسان با افزایش سن، آنزیم های کمتری را برای شکستن لاکتوز شیر و هضم آن در بدن ، تولید می کند و از عوارض جانبی آن می توان به ورم معده اشاره کرد. می توانید از شیر، ماست و پنیر کلاً در رژیم غذایی تان استفاده نکنید. و سپس با اضافه کردن یکی ازآن برای مثال ماست، ببینید واکنش بدنتان چگونه است. سپس می توانید بفهمید بدنتان به کدامیک از این محصولات لبنی واکنش بیشتری نشان می دهد و آن را حذف کنید.
  • غذاهای نشاسته ای: غذاهای نشاسته ای مخصوصاً از نوع فراوری شده آن مثل سریال صبحانه، خمیر، نان و کراکر و چوب شور، در بدن موجب احتباس مایعات می شوند. می توانید برای جایگزینی از برنج قهوه ای و نان سبوس دار و کمتر فراوری شده استفاده کنید.
ورم معده

ورم معده

برای ورم معده چی خوبه

مارچوبه، (که سرشار از فولات و ویتاین a  c,k,می باشد) رازیانه، چای قاصدک، سبزیجات غیر کریستالی مثل اسفناج و خیار و کرفس و میوه پاپایا از جمله خوردنی های ایده آل برای مبارزه با ورم معده می باشند. همچنین نوشیدن به مقدار کافی مایعات، بدن را هیدراته نگاه داشته و الکترولیت های بدن را در سطح متعادلی حفظ می کند و سموم بدن راحتتر دفع می گردد.

ورزش برای ورم معده

خاطرتان باشد که فعالیت بدنی روزانه تان را نیز افزایش دهید. در صورتی که رژیم غذایی را رعایت کنید ولی از صبح تا شب نشسته یا بخوابید، این اختلال درمان نمی شود. حتماً هر یک ساعت از جای خود برخاسته و برنامه ورزشی برای خود بریزید.

آندوسکوپی معدهکلونوسکوپی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده + هجده =

زایمان طبیعی پروتز سینه درمان واریکوسل جراحی بینی استخوانی جراحی بینی جراحی بینی فوق تخصص جراحی پلاستیک متخصص پوست زایمان سزارین درمان ناباروری زایمان سزارین فوق تخصص جراحی پلاستیک لابیاپلاستی پروتز سینه فوق تخصص جراحی پلاستیک آزمایش تیروئید میکرونیدلینگ فوق تخصص جراحی پلاستیک بهترین جراح بینی گوشتی جراح سرطان پروستات بهترین متخصص ارتوپدی در تهران درمان زخم بستر